Bedriftsforvalter Investment Banking Syndication Som markedsleder arbeider MUFG-konsernselskaper aktivt for syndikert låneforetak i det globale markedet for å møte de ulike økonomiske behovene til kundene. MUFG er tredjeplass i Global MLA League Table 2012. MUFG-konsernselskaper markedsfører syndikert lånvirksomhet globalt, i hele Amerika, EMEA (Europa, Midtøsten og Afrika) og Asia ved å tilby et bredt spekter av finansielle løsninger. Med en tilstedeværelse i verdens finanssentre og et integrert team av erfarne markedspersoner, sørger vi for effektiv gjennomføring i syndikerte lånemarkeder over hele verden. Prosjektfinansiering MUFG-konsernselskaper tilbyr profesjonelle tjenester for å arrangere begrenset finansiering og finansiell rådgivning innen ulike sektorer, inkludert naturressurser, kraft og infrastruktur, støttet av vår erfaring, kompetanse, kunnskap og globale nettverk. Vi tilbyr tilpassede og optimale finansieringsløsninger gjennom kontantstrømsanalyser, juridisk og teknisk due diligence og utvikling av finansieringsplaner. ECA Finance Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ (BTMU) tilbyr eksportkredittkontor (ECA) finance for å støtte våre kunder eksport og import transaksjoner og deres forretningsutvikling utenlands. BTMU rådgiver og organiserer finansiering med ECAs over hele verden, inkludert Japan Bank for International Corporation (JBIC) og Nippon Export and Investment Insurance (NEXI), ved å bruke ressursene i vårt globale nettverk. Ship Finance Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ (BTMU) har lang erfaring i Ship Finance og en bevist track record i strukturering av transaksjoner for å møte de spesifikke kravene til våre kunder i både Japan og resten av verden. Som en av de ledende bankene innen global skipfinansiering har vi et langvarig forhold til våre kunder og er forpliktet til å skreddersy finansieringsløsninger. Våre erfarne fagfolk vil jobbe tett med deg og levere konkurransedyktige og sofistikerte finansieringsløsninger på fartøyskjøp eller andre spesifikke behov. Eiendomsfinansiering MUFG-konsernselskaper støtter deg med Non-Recourse Loans, inkludert lånearrangementer, hvor hovedstol og renter bare skal betales av kontantstrømmer generert fra underliggende eiendeler, for eksempel kontorer, boliger osv. Vi gir løftestang som et lån til verdipapirisering, oppkjøp og utvikling av fast eiendom, og J-REITs finansielle midler. Securitization Prosessen der en utsteder skaper et finansielt instrument ved å kombinere andre finansielle eiendeler og deretter markedsføre ulike nivåer av ompakket instrument til investorer for utstedere finansiering. Prosessen kan omfatte enhver form for finansiell eiendel og fremmer likviditet i markedet. Vårt mål er å gi kunder over hele verden verdipapiriseringsløsninger, finansiert enten gjennom aksjebasert handelspapir (ABCP) eller Asset-Backed Loans (ABL) fra Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ (BTMU). MUFG-konsernselskaper tilbyr dette produktet utelukkende til våre bedrifts - og finansinstitusjonelle kunder. En generell betegnelse for finansielle anlegg og lån utvidet til selskaper med det formål å kjøpe et annet selskap gjennom ulike oppkjøpsmetoder, inkludert, men ikke begrenset til, LBO og MBO. MUFG-konsernselskaper utvikler og gjennomfører finansieringsløsninger skreddersydd for våre MampA-strategier. Våre fagfolk har dyptgående kunnskap og erfaring for å gi kundetilpassede finansieringsløsninger. Transaksjon Banking Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJs (BTMUs) Transaksjon Bankkontorer rundt om i verden gir integrerte løsninger til kunder med evolusjonerende krav. Vi støtter kundenes daglige vekst ved å tilby effektive løsninger for behov som driftskapitalforvaltning og handelsrisikostyring gjennom våre kontanthåndterings - og handelsprodukter. Salgssteder Trading MUFG-konsernselskaper tilbyr finansierings-, sikrings - og investeringsløsninger til våre detaljister, bedrifts-, institusjonelle og statlige kunder. Vårt produktsortiment inkluderer valuta, obligasjoner, aksjer, derivater, pengemarkedsprodukter og tjenester i sekundære markeder. Vi utvikler også aktivt innovative finansielle produkter og tjenester, og leverer dem gjennom det globale nettverket, designet for raskt å møte et mangfoldig utvalg av kundebehov. Divisjonene ligger ikke bare i store sentre som Tokyo, New York, London, Singapore, Hong Kong og Sydney, men også i fremvoksende markeder som Shanghai, Bangkok, Mumbai, Jakarta, Kuala Lumpur og Seoul. Kapitalmarkeder Kapitalmarkedsgruppen for datterselskaper av Mitsubishi UFJ Securities Holdings (MUSHD) er et team av gjeldskapitalmarkeder, derivater og kredittspesialister som søker å gi vår portefølje av kunder omfattende finansieringsløsninger i sammenheng med de internasjonale kapitalmarkedene. Datterselskaper av MUSHD hjelper våre kunder til å møte deres finansieringsbehov ved å fungere som mellommann mellom vår betydelige kundekreds, samt et bredt spekter av offentlige og finansielle institusjoner og vår globale investor base, for å tilby en skreddersydd service og direkte multi - valutatilgang til de internasjonale kapitalmarkedene. Fra oppstart og tegning til rentesikrings - og valutasikringsaktiviteter, fokuserer datterselskaper av MUSHD på å bestemme de mest effektive tilgjengelige finansieringsstrategiene for våre kunder ved å måle et bredt utvalg av utsteder - og markedsspesifikke faktorer, mens vårt syndikatabord formulerer prisstrategi og styrer utførelsen av en transaksjon. For bedriftskunder som ønsker å administrere eiendoms - eller ansvarsrisiko, leverer derivatløsningsgruppen av datterselskaper av MUSHD sikringsløsninger, med fokus på ansvarlig risikostyring og strukturerte innskudd. Fra proaktiv, skreddersydd forsknings - og investorrelatert støtte, gjennom å gjennomføre egenkapitalrelaterte avtaler, til primærfordeling og sekundær utførelse på et bredt utvalg av konvertible obligasjoner, gir aksjefondene i datterselskapene til Mitsubishi UFJ Securities Holdings (MUSHD) bære sin sterke resultater og dekning av japanske selskaper for å betjene selskaper og investorer. For britiske og europeiske institusjoner som investerer i det japanske aksjemarkedet, distribuerer teamet tilpassede tjenester og detaljert forskning. For høyverdig primærfordeling og sekundær utførelse på et bredt utvalg av konvertible obligasjoner fra et bredt spekter av land, tilbyr vi en markedstjeneste for investorer som er svært konkurransedyktige, over to tidszoner (London og Hong Kong). Equity Derivatives team av datterselskaper av MUSHD utvikler, strukturerer og handler egenkapitalbaserte produkter for institusjonelle og bedriftskunder i Europa og USA. Investor Relations-teamet støtter japanske firmaets representanter for å etablere og opprettholde gode relasjoner med investorer. Vår innsikt og støtte kan hjelpe våre kunder med å ta bedre investeringsbeslutninger. Strukturerte produkter Strukturert Products team av datterselskaper av Mitsubishi UFJ Securities Holdings (MUSHD) hjelper kundene med å forbedre avkastningen, få tilgang til alternative finansieringskilder eller sikringsrisiko. Våre team full service trading desk er i stand til å betjene våre globale kunder med verdensomspennende strukturerte produkter. Structuring Business Group skreddersyr sine produkter til individuelle kundekrav, og søker kompetanse som strekker seg fra strukturerte notater knyttet til ulike aktivaklasser (egenkapital, rente, fx, kreditt, råvare og midler) med hovedbeskyttelsesordninger gjennom strukturert finansierings - og sikringsmetoder til gir tilpassede investeringsløsninger, effektive finansieringskilder og effektive sikringsverktøy. Som et fullverdig handelsbord er Structured Trading-teamet i stand til å betjene våre globale kunder med verdensomspennende strukturerte produkter, fra eksponeringsrenter eksotiske, gjennom FX Hybrid, til Equity Exotic derivatives. Høykvalitets markedsinformasjon og unike ideer er iboende for tjenesten som tilbys av Tariff-teamet til datterselskaper av Mitsubishi UFJ Securities Holdings (MUSHD). Våre teams kvantitative og analytiske verktøy er banebrytende, mens vår gode gjennomføring, god likviditet og sterk internasjonalt nettverk kombinerer å legge til betydelig verdi for våre kunder. Tariffteamet MUSHD har omfattende kompetanse innen handel med flere valutaer, styrer dynamiske bøker i EUR, USD, GBP, JPY og mange perifere valutaer, og i et stort utvalg av renteprodukter, inkludert swaps, obligasjoner, opsjoner og repo. Våre kunder spenner fra institusjonelle kapitalforvaltere til levererte midler, pensjonsmidler og sentralbanker. For høyverdig bedriftsmarkedshandel krever vår betydelige kundebase en pålitelig motpart med integritet og troverdighet. Datterselskaper av Mitsubishi UFJ Securities Holdings (MUSHD) er stolte over å tilby høykvalitetsmarkedsføringstjenester på de europeiske kredittmarkedene. For et unikt perspektiv på asiatiske og fremvoksende rentemarkeder, overlegen kompetanse og kunnskap om oss, markedskompetanse og spesielle situasjonsegenskaper gir våre kunder muligheter de ikke vil se andre steder. Våre standarder er svært høye og konsekvent opprettholdt. Vår sterke ytelse i primær opprinnelse betyr at kundene i kredittmarkedet er i stand til å oppnå over gjennomsnittlige tildelinger på tilbudene vi fører. Vår signifikante tilstedeværelse innen elektronisk handel sikrer også konsekvent og rettidig gjennomføring av alle kundekredsbransjer ndash store og små. Lageroverføringsbyrå Stock Transfer Agency forvalter komplisert administrasjon relatert til aksjer på vegne av utstedere. Mitsubishi UFJ Trust og Banking (MUTB) er en av Japans største leverandører av aksjeoverføringsbyråer når det gjelder antall kunder, aksjeutstedere og aksjeeiere. MUTB vil fortsette å tilby flere tjenester av høy kvalitet som utnytter sin rike erfaring og know-how akkumulert i løpet av de lange historiene til både The Mitsubishi Trust og Banking Corporation og UFJ Trust Bank Limited, forgjengerne til MUTB. (Del av masteroppgaven : Kocyigit, Eren, bruken av detaljert strukturert produkter og deres bruksområder i Tyrkia, Istanbul Bilgi University, 2010) 3. STRUKTURERTE PRODUKTER 3.1. Definisjon av strukturerte produkter Strukturerte produkter er skreddersydde produkter som har som mål å gi investorene den beste løsningen med denne skreddersydde prosessen (Kat 2001). Det er ikke en enkelt definisjon for strukturerte produkter. Ulike definisjoner finnes i forskjellige kilder. Definisjoner av strukturerte produkter fra websider (wikipedia. org) definert strukturert produkt som Et strukturert produkt er generelt en ferdigpakket investeringsstrategi basert på derivater, for eksempel en enkelt sikkerhet, en kurv av verdipapirer, opsjoner, indekser, varer, gjeld utstedelser og eller utenlandsk valuta, og i mindre grad swaps. Nettsted (hedgefund-indeks) definert strukturert produkt som strukturerte produkter er syntetiske investeringsinstrumenter som er spesielt opprettet for å møte spesifikke behov som ikke kan oppfylles fra standardiserte finansielle instrumenter tilgjengelig i markedene. Definisjoner av strukturerte produkter fra kjente institusjoner Definisjon av SSPA (Swiss Structured Products Association) er strukturerte produkter er investeringsprodukter tilgjengelig for publikum hvis tilbakebetaling verdier stammer fra utviklingen av en eller flere underliggende eiendeler. Definisjon av (structuredretailproducts) er strukturerte produkter er investeringsprodukter som genererer en forhåndsdefinert avkastning knyttet til en eller flere underliggende finansielle priser, renter eller indekser. Definisjoner av strukturerte produkter fra bøker Strukturerte produkter er definert som strukturerte produkter refererer til kombinasjoner av individuelle finansielle instrumenter, for eksempel obligasjoner, aksjer og derivater. av Oesterreichische Nationalbank (Structured Products Handbook 2004) Ifølge Chorafas D. N (2007) er strukturerte produkter verdipapirer som gir investorer et innløsningsbeløp, som kan være med full eller delvis kapitalbeskyttelse og en viss type avkastning. Das (2000) definerte dem som kombinasjoner av derivater og underliggende finansielle instrumenter som viser strukturer med spesielle risikoreduserende profiler. Som det kan realiseres fra alle disse definisjonene, selv om det ikke er en enkelt definisjon for strukturerte produkter, er det noen bestemte funksjoner som kan nevnes for de strukturerte produktene. De består i hovedsak av minst 2 produkter, et felles obligasjon eller et innskudd, pluss et derivat. Utbetalingen av de strukturerte produktene avhenger av en eller flere underliggende eiendeler. Ifølge disse funksjonene kan det bli fortalt at Structured Products er skreddersydde finansielle instrumenter som består av for det meste mer enn ett produkt og har en ytelse avhengig av en eller flere underliggende eiendeler. 3.2. Konstruksjonsforsterkning Design av strukturerte produkter De fleste av de strukturerte produktene består av komponent og derivatkomponent 2 komponentbasert finansielt instrument (se figur 3.1). Utbetalingen, risikonivået og de generelle egenskapene til et strukturert produkt kan bestemmes ut fra disse 2 komponentene. Figur 3.1: Sammensetning av et grunnleggende strukturert produkt I BFI-komponenten kan produkter som obligasjoner, notater og innskudd lokaliseres. Denne komponenten genererer en fast avkastning til det strukturerte produktet i de fleste typer strukturerte produkter. I derivatkomponent er det hovedsakelig alternativer med ulike typer underliggende instrumenter og ulike strategier. Alternativer i denne komponenten kan knyttes til ulike instrumenter som aksjer (aksjer, indekser), varer, utenlandsk valuta og renter. De kan kobles til en enkelt type instrument eller mer enn ett instrument som en hybriddesign. Alternativer i derivatkomponenten kan være i forskjellige typer som call amp, putte, vanilje eksotiske alternativer (barriere, lookback, asiatisk og etc8230 (Se Vedlegg A for mest populære typer eksotiske alternativer som brukes i strukturerte produkter), og disse alternativene kan være i ulike strategier som bearish, bullish og nøytrale. Alle egenskapene til et strukturert produkt som utbetaling, forfall, underliggende instrument og risikonivå kan bestemmes i henhold til Type, modenhet og utbetalingsfunksjoner av instrumentet (e) som ligger i BFI komponent. (f. eks. hvis det er en obligasjonstype av dette obligasjonslånet (statlig eller bedriftens noll eller kupong). Renter og forfall påvirker det strukturerte produktets avkastningsforsikringsnivå. Instrumentets type, forfall og utbetalingsfunksjoner som er lokalisert i derivatkomponent (f. eks. hvis det er et opsjon, dets underliggende eiendel (fx, egenkapital, rente, vare eller hybrid), dens type (call amp put, vanilla amp eksotisk), sin strategi (bearish, bull ish, nøytral) og dens modenhet påvirker de strukturerte produktene avkastningsforsterkningsrisikoenivået) Vekten av disse komponentene. Figur 3.2 illustrerer strukturerte produkter på risikoavkastningsgraf. Som det kan realiseres fra den grafen, lokaliseres et typisk strukturert produkt mellom obligasjoner og alternativer på risikoavkastningsgraf. Med andre ord strukturert produkt er mer risikabelt enn statsobligasjoner og mindre risikabelt da alternativer. I henhold til typene, egenskaper og forhold for strukturerte produktkomponenter kan risikonivået for de strukturerte produktene bevege seg mellom risikonivået på statsobligasjoner og opsjoner. For å flytte et strukturert produktrisiko nivå mellom risikonivået på statsobligasjoner og opsjoner, bør komponenter og vekten omlegges. Med de samme komponentene i 2 forskjellige strukturerte produkter påvirker vekten av disse komponentene risikonivået for disse strukturerte produktene. Større vekt av obligasjonskomponent beveger det strukturerte produktet gjennom statsobligasjonsrisikoenivå, større vekt av derivatkomponent beveger det strukturerte produktet gjennom opsjonsrisikoenivå. Med samme vekt og identiske BFI-komponenter i 2 forskjellige strukturerte produkter, påvirker risikonivået for derivatkomponenter risikonivået for disse strukturerte produktene. Risikoløsningskomponent beveger det strukturerte produktet gjennom opsjonsrisikoenivå, mindre risikofylt opsjonskomponent beveger det strukturerte produktet gjennom statsobligasjonsrisikoenivå. Med samme vekt og identiske alternativkomponenter av 2 forskjellige strukturerte produkter, påvirker risikonivået for BFI-komponentene risikonivået for disse strukturerte produktene. Risikoboligende BFI-komponent beveger det strukturerte produktet gjennom opsjonsrisikoenivå, mindre risikofylt BFI-komponent beveger det strukturerte produktet gjennom statsobligasjonsrisikoenivå. 3.3. Typer strukturerte produkter Inntil denne delen analyserte vi definisjonen og sammensetningen av de strukturerte produktene. I denne delen vil typer av de strukturerte produktene bli analysert i henhold til Markedet som de kjøpte forsterker solgt. Den underliggende eiendelen. Deres risikonivå 3.3.1. Strukturerte produkter og deres marked Strukturerte produkter er finansielle instrumenter, slik at de bør ha et marked som skal kjøpes eller selges. Ifølge deres handelsmarkeder kan de deles inn i 2 kategorier 3.3.1.1. Strukturerte produkter i OTC-markeder Disse typer strukturerte produkter har ikke et organisert marked og handles mest mellom to forskjellige parter. Det er ikke arrangør av disse transaksjonene, og partene er ansvarlige for hverandre for alle forpliktelser som følger med produktet. For eksempel Dual Currency Deposit (DCD) som vil bli analysert i kapittel 5, kan regnes som et strukturert produkt hvis transaksjon skjer i OTC-markeder. I transaksjonen av et DCD-produkt er det to forskjellige partier og ett strukturert produkt hvis spesifikasjoner (forfall, strykpris, underliggende eiendel og etc8230) bestemmes og fastsettes av disse to partene. De mulige utfall og forpliktelser vil bli konfrontert av disse to partiene, ikke bare av en annen tredjepart. 3.3.1.2. Strukturerte produkter i organiserte markeder Denne typen strukturerte produkter kjøpes og selges på organiserte markeder, det vil si at transaksjoner av produktene skjer under kontroll av en myndighet og dets sett med regler og forskrifter. De beste eksemplene på denne kategorien er de strukturerte produktene som handles i Scoach1. I motsetning til de strukturerte produktene som handles på OTC-markeder, kjøpes og selges slike produkter i et organisert marked. 3.3.2. Strukturerte produkter og deres underliggende instrument En annen kategorisering av de strukturerte produktene er i henhold til deres underliggende instrument. Selv om det er ubegrensede strategier for å komponere et strukturert produkt, er det noen hovedinstrumenter som kan betraktes som underliggende eiendeler når vi analyserer strukturerte produkter. Valutakursen for slike strukturerte produkter er avhengig av valutasultatet som ligger til grunn. Produkter kan kobles til et enkelt valutapar eller en kurv med valutapar. Mest populære typer valutapar kan dannes mellom USD, JPY, EUR, CHF, GBP, CAD og AUD (Wystup 2006) Commodity Linked Structured Products: De underliggende eiendelene til slike strukturerte produkter er varer. Underliggende eiendel kan være en enkelt vare eller en kurv med varer. Noen populære typer varer er gull, sølv, olje og etc8230 Equity-Linked Structured Products: De fremmes som et alternativ til direkte å investere i aksjer siden de underliggende eiendelene til slike strukturerte produkter er aksjer (Chorafas 2007). Det er 2 hovedtyper av egenkapitalforbundne strukturerte produkter: Aksjekoblede og indeksskoblede strukturerte produkter. Aksjelinkede strukturerte produkter kan bestå av en enkelt aksje eller en kurv av aksjer. Noen populære typer aksjer er Deutsche Bank, Allianz, Bayer og etc8230 Indeksrelaterte strukturerte produkter kan bestå av en enkelt indeks eller en kurv av indekser. Noen populære typer indekser er DJ Eurostoxx50, DAX, FTSE100 og etc8230 Rentekursrelaterte strukturerte produkter: De underliggende eiendelene til slike strukturerte produkter er rentenivåer. Produktene kan knyttes til en enkelt rente eller en kurv av renter. Noen populære typer renter er LIBOR, EURIBOR og etc8230 Hybrid-Linked Structured Products: I denne typen kommer ulike typer underliggende instrumenter sammen i et strukturert produkt. For eksempel hvis et produkt har valuta, råvare og egenkapital som underliggende på samme tid, kan dette strukturerte produktet vurderes som hybridbundet strukturert produkt. Disse 5 typer underliggende instrumenter kan klassifiseres som hovedtyper, til tross for at det finnes andre typer underliggende instrumenter, for eksempel Kredittkoblede Strukturerte Produkter: I denne typen er den underliggende eiendelen for det meste et basseng av gjeldsinstrumenter. Så resultatet av det strukturerte produktet knyttet til disse gjeldsinstrumentene. (for eksempel Asset Backed Securities, Krav til Krav til Krav til Standard og etc8230) Fund Linked Structured Products: I denne typen er produktet og utbetalingen knyttet til resultatene av et fond. Mest populære typen er sikringsfondslinkede produkter. De gir sine investorer, enkel og mindre kostbar deltakelse i hedgefondene. Inflasjonskoblede strukturerte produkter: I denne typen er produktet knyttet til en enkelt inflasjonsrate i et bestemt land eller en sone eller kurv med inflasjonsrater. De fleste av dem har som mål å beskytte investorer mot gjenoppblomstring i inflasjonen (Chorafas 2007). 3.3.3. Strukturerte produkter og deres risikonivå I denne delen blir strukturerte produkter kategorisert etter risikonivå. Figur 3.3 viser hovedtyper av strukturerte produkter når risikonivåene vurderes. Figur 3.3: Strukturerte produkter og deres risikonivåer Som det fremgår av figur 3.3, er det 4 hovedtyper av strukturerte produkter i henhold til risikonivåene, og de kan liner opp fra mindre risikabelt for risikofylte som følger: Kapitalbeskyttede produkter Utbytteforbedringsprodukter Deltaksprodukter Utnyttelsesprodukter På denne delen er kategoriseringen av strukturerte produkter laget i henhold til klassifiseringen av strukturerte produkter laget av Swiss Structured Products Association (SSPA) og European Structured Investment Products Association (EUSIPA). I de følgende avsnittene vil de fleste populære produkttyper bli analysert. (Se Vedlegg C for alle typer strukturerte produkter i henhold til SSPA og EUSIPA strukturerte produkter kategoriseringsmodell.) Kapitalbeskyttede produkter er strukturerte produkter som beskytter den opprinnelige investeringen på forfallstidspunktet. Disse produktene kan også generere en avkastning til sine investorer over deres opprinnelige investering. Disse produktene består for det meste av en tradisjonell obligasjon (den delen som beskytter den opprinnelige investeringen på forfall), pluss et derivat (den delen som kan generere en avkastning over innledende investering, det meste alternativet.) I slike produkter returnerer produktet over den opprinnelige investeringen bestemmes av opsjonsresultat multiplikert med deltakelsesfrekvens. Deltakelsessatsen bestemmes ved å dele den gjenværende kapitalen etter å ha investert i tradisjonell obligasjon til prisen på derivat som brukes til å strukturere dette kapitalbeskyttede produktet. I kapitalbeskyttede produkter setter utstedere hovedkapitalbeskyttelsesnivået på 100, men de kan også sette det høyere eller lavere. I Europa dagens lave renter gjør det vanskeligere å gi 100 kapitalbeskyttelse til investorene, mens strukturering av attraktive produkter, hvorfor 70 8211 80 kapitalbeskyttelse begynte å brukes i de fleste europeiske kapitalbeskyttede produkter. (Marray 2009) Figur 3.4 viser sammensetning og driftsprosess for et grunnleggende kapitalbeskyttet produkt. Figur 3.4: Sammensetning av kapitalbeskyttede produkter I figur 3.4 Y refererer til verdien av et derivat, X refererer til verdien av en obligasjon. Ved forfall vil verdien av obligasjonen nå den opprinnelige investeringen som er XY. Så hovedstaden er beskyttet av denne måten. På dette eksempelet refererer Z til et ekstra utbytte som genereres av alternativet. Ved forfall XY genereres uavhengig av opsjonsytelsen. Tvert imot er Z som representerer avkastningen over den opprinnelige investeringen, avhengig av opsjonsutøvelsen og deltakelsesfrekvensen. Figur 3.5 viser et numerisk eksempel på et kapitalbeskyttet produkt fra JP Morgan Structured Investments Solution Catalog (2007). I denne figuren vises avkastning på en 1000 investering til et kapitalbeskyttet produkt knyttet til SampP 500-indeksen med en 90 deltakelse i 2 forskjellige scenarier. Figur 3.5: Et kapitalbeskyttet produkteksempel I det første scenarioet hvis SampP 500-indeksen stiger til 20, mottar investorene ved forfallets innledende investering SampP-ytelsesdeltakelse 1000 0,20 0,90 180 I det andre scenariet om SampP 500 Indeksen faller til 20, så mottar investoren ved forfallets innledende investering som er lik 1000. I dette scenariet, i stedet for å pådra seg 200 tap i den opprinnelige investeringen, mottar investor hisher hovedstol tilbake på forfallstidspunktet. Kapitalbeskyttede produkter kan betraktes som overgangsprodukter for det strukturerte produktmarkedet. Som det fremgår av deres plass på risikoavkastningskurven fra figur 3.3, var det ikke noen investorer som ikke investerte i strukturerte produkter før de for det meste velger slike produkter hvis de vil prøve å investere i strukturerte produkter for første gang. Med andre ord kan det bli fortalt at kapitalbeskyttede produkter er mellomfrist mellom setningene som en konservativ investor og en sofistikert investor. På grunn av denne grunnen, som Roger (2008) rapporterte i studien, tilbyr de fleste bankene sine kunder slike typer strukturerte produkter ved å anta at de fleste av kundene deres er tapsløse investorer. Før du investerer i mer risikable strukturerte produkter, velger tapssikre investorer først og fremst kapitalbeskyttede strukturerte produkter. Yield Enhancement-produkter er slags strukturerte produkter som er ønskelige for investorene når markedene er stabile eller beveger seg sidelengs. De tilbyr avkastning over de tradisjonelle obligasjonene dersom de underliggende eiendomsprisene flytter sidelengs eller går opp (Barlocher 2009). Hvis investorer investerer i disse produktene, kan deres avkastning være over markedet, men deres kapital kan være i fare. I slike produkter oppstår risikoen for investor når prisene på underliggende eiendeler går ned. For det meste har disse produktene en forutbestemt grense på retur (cap). Investorer som investerer i yield enhancement produkter har stort sett følgende markedsforventninger (SSPA Swiss Derivative Map 2009) Sideways marked (flate markedspriser på instrumenter beveger seg sidelengs) av underliggende Fallende volatilitet. Det er to hovedtyper av avkastningsprodukter, rabattkvitteringer og omvendte konvertibler. Omvendt konvertibler har kupongbetalinger som ligger over kupongbetalinger av tradisjonelle obligasjoner, men rabattbevisene har ingen kupongbetalinger, de selges til priser under markedsverdien til underliggende eiendeler (Barlocher 2009). en. Rabattkortsertifikater Rabattkortsertifikater (DCs) er strukturerte produkter som tillater investorer å investere i en indeks, kurv av verdipapirer eller en viss sikkerhet med en pris som er lavere enn markedsprisen. (Det er derfor de kalt rabatt sertifikater). Denne rabatten er gitt til investoren i bytte for en fast maksimumsavkastning som bør aksepteres av investor. Denne faste maksimale avkastningen er kjent som forhåndsbestemt cap. Hver DC har sin egen underliggende sikkerhet og en maksimumspris som kalles cap strike. Ved sertifikatets forfall, dersom prisen på underlaget er lavere enn capen, mottar investoren den fysiske formen til den underliggende (dersom den underliggende er en andel). I stedet for fysisk levering av underliggende, for likestrømmer som består av ikke-omsatte eiendeler som indekser, er likvidasjon også mulig (Wilkens, Erner og Roder 2003). På den annen side, hvis prisen på det underliggende er høyere eller lik kapitalkapitalen, mottar investoren det maksimale beløpet som tilsvarer kapselen. På figur 3.6 finnes et eksempel fra Deutsche Bank AG Rabatteringsbrosjyrer Produktbrosjyre (2006). I figur 3.6 viser x-aksen at prisene på underliggende ABC-aksje og y-aksen i grafen viser utbetalingsbeløpet av rabattbevis til forskjellige priser. Figur 3.6: Eksempel på rabatt-sertifikat I dette eksemplet antas det at ABC-aksjen handler på 5. Et 1-måneders rabattbevis på ABC med en cap-streik på 4,86 koster 4,76. Investorer kan få aksjen til en rabatt på 4,8 (av aksjekursen), men i retur må de akseptere en maksimal utbetaling på 4,86 som gir maksimal avkastning på 2,1. Til forfall DCs-prisen vil avhenge av ABC-aksjen, men ikke reflektere nøyaktig. Likestrømmen sporer oppadgående bevegelser til dekningstakten, derimot, når prisen på aksjen faller, faller likningskursen også. Ved forfall kan slike mulige scenarier forekomme: Scenario 1: Den underliggende aksjen handles på eller over hektaflagget. Deretter utbetaler DC utslagstakten på 4,86. Scenario 2: Den underliggende aksjen er handel under capstreiken og høyere enn det opprinnelige investerte beløpet. Deretter vil investor få en underliggende andel. Samlet investor mottar avkastning siden dagens pris på aksjen er høyere enn det opprinnelige investeringsbeløpet. Scenario 3: Den underliggende aksjen handler under capstreiken og det opprinnelige investerte beløpet. Investoren vil få en underliggende andel. Investoren mottar et totalt tap siden dagens pris på aksjen er lavere enn det opprinnelige investeringsbeløpet. Men dette tapet vil alltid være lavere enn en direkte investering på underliggende aksje. b. Reverse Convertibles Reverse Convertibles (RC) er verdipapirer som er knyttet til en underliggende aksje og betaler over markedskuponger. Til gjengjeld for denne kupongen er det ingen garanti for at investorer vil gjenvinne hele beløpet av investert kapital og i motsetning til direkte investeringer i en aksje eller obligasjon, er oppadgående potensial for en RC begrenset til dette kupongbeløpet. (JP Morgan Structured Investments Solution Series Volum III: Omvendt Exchangeables 2007). De er også kjent i markedet som Reverse Exchangeable Securities (RES) og beskrevet av Benet, Giannetti og Pissaris (2003) som rentebetalinger, ikke-hovedbeskyttede strukturerte produkter, og tilbyr en fast rente som er høyere enn konvensjonelle gjeldspapirer . Ved forfall er prisen på underliggende sammenlignet med prisen på utstedelsestidspunktet. Så investor får kupong betaling hovedstol investering hvis prisen på forfall er lik eller større enn den opprinnelige prisen på den underliggende. Dersom prisen på forfall er lavere enn prisen på utstedelsestidspunktet, får investor antall aksjer som er funnet ved å dele hovedinvesteringen med aksjekursen på utstedelsestidspunktet. Figur 3.7 viser utbetalingsgrafikk av en RC. I denne figuren representerer linjen som er tynn prisendringen av underliggende eiendel og linjen som er tykk representerer utbetalingen av et rabattbevis i henhold til prisendringene i den underliggende eiendelen. x axis shows the prices of underlying asset and y axis of the graph shows the payoff amount of RC at different prices. Figure 3.7: Payoff Graph of a Reverse Convertible As can be seen from Figure 3.7 at the prices that are above the strike price, RC pays a fixed amount of return to the investor. In the figure this amount is shown as cap. At the prices that are below the strike price, payoff of RC will be affected 1 to 1 by the performance of underlying share. In other words if underlying share price will fall a, the price of RC that is linked to this share will fall a. To explain how RCs work following example is given: Lets assume an investor purchases 1,000 of a one-year reverse convertible linked to the price of XYZ share, price of XYZ share at issuance is 10 (strike amp initial price) and the coupon rate is 10 At the maturity If the price of XYZ share is 10 or greater investor will receive 100 (cap) in interest and the return of his principal, for a total of 1,100. If the price of XYZ share is less than 10 lets say 5, the investor receives 100 interest plus 100 shares (1,000 divided by 10) of XYZ share. To compare investing in XYZ share directly and investing RC linked to XYZ, Table 3.2 is designed. In this table 4 different scenarios are considered as the XYZ shares price will be EUR 12, 10.8, 9 or 7 at the maturity. According to these scenarios comparisons are made in order to show the advantages amp disadvantages of investing in RC in different prices at the maturity. Table 3.1: Direct Investment 8211 Reverse Convertible Comparison As can be seen from Table 3.1 In scenario 1 at the maturity the price of XYZ share is EUR 12, direct investment to the XYZ share will lead a 20 profit for investor while investing in RC linked to XYZ share will lead a profit of 10 that is equal to the coupon amount. In scenario 2 at the maturity the price of XYZ share is EUR 10.8, direct investment to the XYZ share will lead a 8 profit for investor while investing in RC linked to XYZ share will lead a profit of 10 that is equal to the coupon amount. In scenario 3 at the maturity the price of XYZ share is EUR 9, direct investment to the XYZ share will lead a 10 loss for investor while investing in RC linked to XYZ share will not lead any profit or loss to the investor. In scenario 4 at the maturity the price of XYZ share is EUR 7, direct investment to the XYZ share will lead a 30 loss for investor while investing in RC linked to XYZ share will lead 20 loss to the investor. Participation products are kind of structured products can be one to one with the prices of the underlying assets, or with some leverage and certain discontinuities. The basic difference between participation products and yield enhancement amp capital protected products is there is not a cap level in participation products (Barlocher 2009). Most common types of participation products that are traded in the market are Open End Certificates, Outperformance Certificates, Bonus Certificates and Outperformance Bonus Certificates. en. Open End Certificates They are also known as Tracker Certificates in the market. Open End Certificates (OECs) are suitable for investors who want to benefit from the performance of an index, a sector, a commodity or interest rates. OECs dont have fixed expiry dates, meaning that investors can pursue an investment goal of their choice for as long as they please. According to their underlying instrument they can be classified as Open End Index Certificates, Open End Commodity Certificates and Open End Interest Rate Certificates. According to their design and market expectation they can be classified as Bull Certificates (long-tracker certificates: they are suitable for the investors whose market expectations are rising underlying) and Bear Certificates (short-tracker certificates: they are suitable for the investors whose market expectations are falling underlying.) Figure 3.8 shows the payoff graph of an OEC. In this figure the line which is thin represents the price change of underlying asset and the lines which are thick represent the payoff of Bear and Bull Certificates. x axis shows the prices of underlying asset and y axis of the graph shows the payoff amount of Bear and Bull Certificates at different prices. Figure 3.8: Payoff Graph of an Open End Certificate As can be seen from Figure 3.8, payoffs of Bear and Bull Certificates are affected 1 to 1 (without leverage) from the underlying assets price movements. Also these certificates provide 100 and unlimited participation to the underlying assets price movements both in upside and downside. Unlike discount certificates they are traded without any discount. To explain how OECs work following example is given Most OECs have an exchange ratio which converts the index level into an OEC price. In this example it is assumed that exchange ratio is 0,01 thats why current price of the OEC is 12 USD when the SampP 500 Index level is 1.200. Since OEC reflects the performance of underlying index 1 to 1 At maturity the price of the OEC will be determined by (Index Level at maturity) (Exchange Ratio) Holder of OEC will gain or lose (Current Index Level Index Level at maturity) (Exchange Ratio) If at maturity SampP 500 Index closes at 1.320 (representing a 10 increase), holder of this OEC will gain (1.320 1.200) (0,01) USD 1,2 and gets USD13,2 at maturity (a return on investment of 10) If at maturity SampP 500 Index closes at 1.080 (representing a 10 increase), holder of this OEC will lose (1.200 8211 1080) (0,01) USD 1,2 and gets USD 10,8 at maturity (a loss on investment of 10) The question is why investors invest in OECs instead of investing the underlying instrument directly although they dont have capital protection and they reflect the underlying instruments performance 1 to 1 The answer is OECs provide investors spreading the risks by investing inexpensively in a broadly diversified product. In other words they provide easy access for the investors to a large variety of alternative investments. For example it can be so expensive to invest in SampP 500 by purchasing each stock individually, but by investing to an open-end certificate which is linked to SampP 500 index, investor can reach SampP 500 indexs performance with low transaction costs and transparent fees. Also if an investor tries to invest in each SampP 500 stock individually it will be hard to follow the performance of the whole portfolio. But by investing in an OEC which is linked to SampP 500 provides the investor to track the performance of the investment anytime. The risks that can be mentioned about these types of products are comparable to a direct investment in the underlying. In other words if the underlying of the OEC decreases, the value of the OEC decreases. As the worst scenario, the investor can lose their entire investment. Also the OECs that are issued on international currency carry currency risk. However, there are some types of certificates that are called Quanto Certificates which enable the investor to participate the product in hisher own local currency. When the certificates are Quanto, investors dont participate in risks or opportunities that are arising from exchange rate movements between the currencies of underlying and certificate. (Goldman Sachs 2 Year Quanto SGD 100 Capital Protected Certificate on an Asian FX Basket Product Brochure 2009) Unlike OECs Quanto Certificates do have a participation ratio and provide the investors a pre-determined participation rate to the underlying performance. b. Outperformance Certificates Outperformance Certificates (OCs) are also known in the market as Sprint Certificates, Accelerator Certificates, or Speeders. Their payoffs are depending on tracking the underlying instrument. Unlike OECs, OCs tracks the underlying 1 to 1 till the strike price and disproportional on the prices that are above the strike price. In other words on the prices that are above the strike price OCs offers disproportional participation to the underlyings performance. This proportional participation is determined by pre-specified multiple (known as performance factor) times the return on the underlying asset (Hernandez, Lee amp Liu 2007). This performance factors is always above 100 thats why these products are known as outperformance certificates. Figure 3.9 shows the payoff graph of an OC. In this figure the line which is thin represents the price change of underlying asset and the line which is thick represents the payoff of an OC according to the price changes of the underlying asset. x axis shows the prices of underlying asset and y axis of the graph shows the payoff amount of OC at different prices. Figure 3.9: Payoff Graph of an Outperformance Certificate As can be seen from the graph till strike price holder of OC will participate to the underlying assets performance 100 and at the prices above the strike price participation of the OC holder to the asset performance will be above 100. To explain how OCs work following example is given Black amp Scholes model for equity-index options In Black amp Scholes model for pricing equity-index options, (S) which represents the current price of underlying is changed as (Se-qt) where q represents dividend payment value that is obtained from the entire index. The Black amp Scholes Model is formulated as S Spot exchange rate that the domestic currency is converted to foreign currency r Risk free interest rate for domestic currency r Risk free interest rate for foreign currency When an option pricing model used in a structured product firstly the options underlying and option type that is embedded to this structured product is determined then the pricing of structured product is formulated according to this option types pricing. For example pricing of a structured product that has an exotic option that is written on an equity-index will be different then pricing of another structured product that has a European call option that is written on a currency. 3.4.2. Pricing a Structured Product with Black amp Scholes Model As it is told in this study several times while pricing a structured product components of this structured product and their valuation is taken into account to formulate a single model for pricing of this particular structured product. In order to formulate the valuation method of a structured product, it is better to obtain this structured product payoff profile. Payoff profile of a structured product can be obtained by the combinations of the payoff profiles of its components. To value a structured product it is better to determine the positions that the issuer will hold by structuring this structured product. Following example valuations that are made for reverse convertibles, discount certificates and outperformance certificates are made according to the positions that are being held by the issuer by structuring these products. 3.4.2.1. Pricing a Reverse Convertible (Exchangeable) The payoff for an investment in one (plain vanilla) reverse exchangeable with face value 1000, C coupon payment, strike price of I0, and a term to maturity T, is exactly the same as the payoff for holding the following three positions (Hernandez, Lee amp Liu 2007) Long position in one zero coupon bond with face value equal to 1,000 and same maturity with reverse exchangeable. Long position in zero coupon bonds that have the face values same as the reverse exchangeables coupons payments and have the same maturity dates with the reverse exchangeable coupon payment dates. A short position in put option with an exercise price of I0, term to maturity of T, (same strike price, same time to maturity with the reverse exchangeable) and number of options of 1,000I0. Reverse exchangeables payoff profile can be obtained from the payoff profiles of these 3 positions. 3.4.2.2. Pricing a Discount Certificate Discount certificate can be considered as a special case of reverse exchangeable with a zero coupon bond and only one embedded put option (Hernandez, Lee amp Liu 2007). So the valuation of it can be formulated as (In this formulation X is used as strike price in order to cover all possible cases) 3.4.2.3. Pricing a Outperformance Certificate The payoff for an investment in one (uncapped) outperformance certificate with a strike price of I0, term to maturity T, and a performance factor of PF is exactly the same as the payoff for holding the following three positions (Hernandez, Lee amp Liu 2007) Long position in the underlying asset. Short position in zero coupon bonds of which face values are the cash dividends to be paid by the underlying asset and have the same maturity dates with the exdividend dates of cash dividends A long position in call options on the underlying asset with an exercise price of I0, term to maturity of T, (same strike price, same time to maturity with the outperformance certificate). Number of options can be determined by deducting 1 from performance factor and is known as additional performance factor (APF) As can be seen from these 3 pricing examples of different structured products it can be realized that structured products with different components and payoff profiles have different pricing formulas. In order to value a structured product firstly this products components should be priced. Since Black amp Scholes model is very popular in the financial markets to value options, in this study Black amp Scholes method is used while pricing the option component of different structured products. In every kind of structured product, as can be seen from pricing examples of reverse exchangeable, discount certificate and outperformance certificate after obtaining each components value of a specific structured product, these values should be combined in order to derive a single pricing formula for this specific structured product. 3.5. Advantages and Disadvantages (Risks) of Structured Products Before this section, at the section 3.3 most common types of structured products, their categories, features, and characteristics were analyzed product by product. However, at this section advantages (by the way attractions) and disadvantages (in other words risks) of structured products will be analyzed as a whole. 3.5.1. Advantages of Structured Products Structured products became so popular within the retail investors in most of the markets. Main reason of this development is structured products are attracting the retail investors with their advantages. Main advantages provided by structured products to their investors are Higher return: Depending on the risk level of a structured product, it is possible to have a higher return than traditional bonds or deposits by investing in a structured product. (Structured products with higher risk levels have higher earning potential) Capital protection: Some of the structured products provide full or partial capital protection. This feature attracts mostly risk averse investors to invest in structured products. The popularity of these products increases when the volatility increases in the market since the investors seek opportunities to reduce risks (Chorafas 2007). These products are mostly popular in the slightly developing structured products markets like Turkey because they provide a transition period for the markets from traditional investment products to structured products. After financial crisis, products with capital protection become more popular among retail investors. Easy access: As can be seen from the section 3.3, structured products can be linked to many different assets. Investing directly to these assets may not be easy or investing in them can be costly for retail investors. Structured products solve this problem by providing customers easy investment at a moderate charge to these kinds of products whose direct investment is hard and costly for retail investors. Tailor-made: Structured products are designed as tailor-made products in order to meet investors specific demands. In other words, the payoffs of the products can be tailored according to different requirements of the investors. This feature of structured products provides the investors flexibility in their investment decisions and provides diversity of products in the financial markets. Diversification: The ability to customize a variety of assumptions into one instrument is one of the principle attractions of structured products for retail investors because that provides attractive diversification properties to the investors (Lamb 2007). Also combining different types of products in a specific product provides investors spreading the market risk. In other words an investor can participate in a diversified portfolio by buying a structured product that is consisting of many different instruments. According to Hernandez, Lee and Liu (2007) this combination of different instruments in structured products enhanced the capital market efficiency which also leads a reduction in transaction costs. Tax benefits: Some of the structured products are designed in order to provide tax benefits to the investors. Especially the structured products which are tailored to private banking customers have this feature. Transparency of Portfolio Management: Investing in structured products is mostly more efficient than investing in a mutual fund when transparency is the issue. While investing in a mutual fund, all the investment decisions are left to the manager of the mutual fund and the performance of the fund can be tracked in total. However, investing in a structured product provides investors to track the performance of the structured product as a whole, or each component separately. Thats why it can be told that investing in structured product provides a more transparent portfolio management than investing a mutual fund. 3.5.2. Disadvantages amp Risks of Structured Products First of all most of the structured products are designed in unique and complex forms when they are compared to other traditional instruments. Thats why their compositions, payoff profile and other unique characteristics cannot be easily understood by ordinary investors. The biggest risk that leads a lot of disadvantages is the meeting of ordinary investors and extraordinary instruments when structured products are the issue. Other risks that should be considered about structured products are Liquidity Risk: Since structured products are tailor-made, they are found in the market as customized products. Most of them are traded in OTC markets so they are lack of secondary markets. Thats also because most of the structured products are seem as buy-and-hold investment vehicles to the investors (Lamb 2007). Addition to that, most of the structured products have longer maturities and this also leads liquidity risk to their investors. Credit Risk: Structured products are issued by financial institutions. Although their payoff depend on their underlying instrument, their issuer and this issuers creditworthiness is also important. Thats because as a result of the default of the issuer, investor could get nothing from the structured product heshe invested although underlying instrument of that product did well. Pricing Risk: Another consideration is pricing risk in other words pricing transparency risk. Since there is not a uniform standard for pricing it is hard to determine the right price for a specific product. According to Katrina Lamb (2007) most of the structured products issuers are using their own pricing models and thats why there is not an explicit fee or other expense to the investor. As can be seen from Chapter 2 lots of the academic works are made about the pricing subject of the structured products in order to test the pricing models of the different issuers. The aims of these academic papers were in order to find whether the products are fairly priced or not. In most of the studies authors concluded as the structured products arent fairly priced and the pricing is on the disadvantage of the investor. Most of these studies showed that complexity of the products leads complex valuation methods and these methods resulted as unfavorable prices for the investors. Higher complexity of products leads higher margins in the prices of structured products on investors disadvantage (Wilkens, Erner and Roder 2003). Especially after the banking crisis, retail investors started to worry about return of their capital so complexity in pricing became a problem for them. Retail investors started to seek products that can be easily understood by them (Wright 2008). Entrop, Scholz and Wilkens (2008) are expecting this unfair pricing will be eliminated in the future with the increase in competition between issuers. Since the market depth of secondary markets is not sufficient of it is difficult for the investors to determine the best price for structured products. Addition to the risks that are mentioned above there are some disadvantages of the structured products such as If an investor invests in X share heshe can get dividend payments of that share, but if shehe invests in a structured product whose underlying is that X share, heshe cannot get any dividend payments. Most of the structured products fees may be much higher than the standard instruments such as mutual funds, bonds and shares. Also their cost and fee rates may be much complex then regular instruments. For example if an investor invests in X share, heshe can easily understand the commission rate because it is paid by the transaction occurs. But if heshe invests in a capital protected structured product whose underlying instrument is that X share, then the commission rate can be differ if the investor buys and holds till the maturity date or sells before the maturity date. Because of all these risks and disadvantages, these products are subject to different regulations in different countries depending on the products characteristics, risk level and tolerance of the countrys regulatory agency. Each country has a regulatory agency or agencies which determine specific regulations about each kind of structured products. Regulation levels change for the same type of structured products among different countries or for different types of structured products in the same country. For example Switzerland has limited regulatory restrictions for structured products compared to other countries and this leads a considerable freedom to the structurers in Swiss market (Yumusak 2007). Especially just after Credit Crunch Crises, regulation of these products is tightened in most of the countries and these products were started to be questioning by the regulatory authorities. Even some countries thought to ban these products. Instead of banning these products as Hens and Rieger (2008) implied in their study understanding of investors about these products should be improved to solve the complexity and other related problems. When advantages, disadvantages and risks of structured products are considered it can be told that a structured product can bring lots of advantages to an investor although the same structured product can bring lots of disadvantages to another investor. Here the key term for the investors is analyzing all the features and possible risks of the products in detail and choosing the right product for their needs. That means if the match of the investor and the product is right then it is possible talk about lots of advantages of this togetherness, but if not then disadvantages arise. Derivatives are essentially innocent for the right purposes (Chambers 2008), since these derivatives are created structured products same statement can be valid for also structured products. Share this entry erenkocyigitwp-contentuploads201502structured-products8.jpg 145 348 Z. Eren Koyiit erenkocyigitwp-contentuploads201606eren-kocyigit-2.png Z. Eren Koyiit 2015-02-12 23:26:20 2015-02-12 23:26:20 Structured Products Part 3: All About Structured Products You might also likeStructured trade finance Structured Trade Finance (STF) is a specialised activity dedicated to the financing of high value commodity flows.160 STF transactions are structured around the supply chain and commercial terms of customers, usually involving large bilateral strategic relationships. STF techniques are used largely in the commodity sector by producers, processors, traders and industrial end-users, and include: warehouse financing (finance of commodity inventories) borrowing base financing (finance of working capital assets on a revolving basis) tollingprocessing (finance the conversion or processing of raw commodities into value added products) pre-export (prepayment) finance (medium to longer term requirements) reserve based lending. Each financing arrangement is tailored to the particular needs of the client. Repayment of STF transactions is made through the saleexport proceeds of the commodity and can be used to finance short term working capital or long term capital expenditure up to five years. A comprehensive offering Our STF team focuses primarily on upstream financing of cross-border commodity flows and limited recourse trade finance in order to: enhance the credit rating of the facility beyond that of the borrower mitigate the cross border and country risk produce a transaction where the whole proposition is more resilient than the sum of its parts. Benefits for the customer include: securing strategic procurement diversification of funding greater access to finance for clients enhanced management of transport costs andor delivery timeframes. More information Michael Lim Global 38 Asia Head of Structured Trade Finance
Comments
Post a Comment